Tapasztalat, hogy a legjobban fizetett szakembereknek is csak kis hányada használja igazán profi szinten az Excelt, és a mai napig rácsodálkoznak olyan funkciókra és technikákra, melyek lehetővé teszik, hogy töredék idő alatt, precízen elvégezzék munkájukat. Az igazán jó embereket sokszor elhalássza a konkurencia, utódaik pedig már nem tudják ugyanúgy átvenni a munkát.
A pivot tábla kezelése még nem jelenti az Excel teljes kihasználását. Az igazán jó munkához az kell, hogy a szakember szenvedéllyel végezze a munkáját, és meglegyen benne a folyamatfejlesztési szemlélet. Egy nagyvállalatnál rengeteg időt emésztenek fel olyan riportok, elemzések, melyek néhány trükkel a munkaidő töredékévé zsugorodnak, a felszabaduló kapacitás pedig addig időhiány miatt félretolt feladatokra csoportosítható át.
Felsorolni sem lehet, milyen folyamatokat lehet automatizálni, felgyorsítani, inkább olyan példákat hozok, amelyeket nagyvállalati (telekommunikációs) területen “követtem” el.
Ráadásként a riportok, elemzések minősége is javult, és tetszetős dizájnt kapott.
– rendszeres havi riportok: 1 nap ->5 perc
– havi számlaellenőrzések: 14 nap ->2 nap
– tervezési folyamat: 10 nap -> 2 nap
– újratervezés: 2 nap -> 30 perc
– menedzsment riportok: 5 nap ->1 óra